Novinky

Čo nám prezradia oblaky alebo prečo práve meteorológia?

RNDr. Pavel Šťastný, CSc. pracuje ako vedeckovýskumný pracovník na Slovenskom hydrometeorologickom ústave, v odbore Klimatologická služba. Ako čestný člen Vedeckej rady programu GLOBE pripomienkuje metodické materiály ku meteorológii a poskytuje cenné odborné konzultácie. V spolupráci s nami pripravil pri príležitosti Svetového dňa meteorológie marcový webinár pre učiteľov z programu GLOBE. V rozhovore vám ponúkame pretavenie jeho vedeckých poznatkov a skúseností z oblasti […]

Čítaj ďalej
Aký vysoký je môj strom?

Meranie výšky stromu môžeme zaradiť medzi tzv. medzipredmetové aktivity, pretože pri ňom využívame aj znalosti z matematiky. Na výpočet výšky stromu využijeme klinometer a goniometrické funkcie. Klinometer je zariadenie slúžiace na meranie sklonu (napr. svahu) alebo uhlov, ktoré pomáhajú pri výpočte výšky. Pre potreby programu GLOBE používame ľahko zhotoviteľný papierový klinometer pre výpočet výšky stromu. […]

Čítaj ďalej
Martin Kuruc o motivácii

Mgr. Martin Kuruc, PhD., pracuje na Pedagogickej fakulte Univerzite Komenského v Bratislave, na Katedre pedagogiky a sociálnej pedagogiky. Angažuje sa v oblasti vzdelávania učiteľov, jeho cieľom je, aby všetky deti mali šancu na úspech. Aby sa tešili do školy a mali spokojných učiteľov, ktorí ich dokážu sprevádzať pri poznávaní sveta V spolupráci s nami pripravil webinár pre učiteľov […]

Čítaj ďalej
Pilotné testovanie mikroplastov v GLOBE

Mikroplasty sú úlomky plastov z našich odpadov vo veľkosti desiatok či stoviek mikrometrov (t.j. menších ako 1 mm). Našli sa aj vo vnútrozemských vodách Európy.

Čítaj ďalej
Rozkvitnuté Vianoce

Prepojte fenológiu s predvianočným časom a nazbierajte si so žiakmi na Barboru 4.12. čerešňové halúzky, ktoré zvyčajne do Vianoc rozkvitnú (t.j. sú už v exogénnej dormancii).

Čítaj ďalej
Meteorologická búdka

Profesionálna meteorologická búdka je pomerne drahá záležitosť, ale pre potreby programu GLOBE si môžete búdku vyrobiť podľa nasledujúceho postupu.

Čítaj ďalej
„Čľup“ do našej školy v prírode alebo ako sme založili hydrologické stanovište

Teoreticky pripravení s pomôckami v ruke sme sa v slnečný deň babieho leta vybrali hľadať našu „vodu“ na skúmanie.

Čítaj ďalej
Vodná hliadka - Hydrológia

Skúste žiakov motivovať k pobytu vonku v prírode predstavením „Vodnej hliadky“ ako úvodnej aktivity k výberu a mapovaniu hydrologického stanovišťa. Cieľom je zistiť stav „ohrozenia/znečistenia“ vodného toku/ vodnej plochy v blízkej prírode pozorovaním.

Čítaj ďalej
Daphne © 2020
Develop&Design Jan Ranostaj
envelopephone-handset