Globálne vyučovanie a bádanie k podpore životného prostredia využíva osvedčené metódy bádateľsky orientovaného vyučovania.
… každodenné meranie a pozorovanie nevyspytateľných javov v atmosfére.
V meteorológii žiaci pravidelne sledujú momentálny stav atmosféry v okolí svojej školy a merajú ukazovatele, ako je teplota vzduchu, vlhkosť vzduchu, množstvo dažďových a snehových zrážok a ich kyslosť (pH). Všímajú si taktiež oblačnosť, pozorujú a dokumentujú typy oblakov, sledujú kondenzačné stopy lietadiel a aerosóly. Namerané dáta dávajú do súvislosti medzi sebou navzájom aj s ďalšími javmi, pretože v meteorológii obzvlášť platí, že mnohé s mnohým súvisí.
… bez vody to nejde - meriame vlastnosti vody a pozorujeme život vo vode.
Vlastnosti vody sledujeme opakovane v priebehu celého roka, najlepšie každý týždeň až mesiac. Zaujíma nás priehľadnosť a teplota vody, kyslosť (pH), vodivosť, obsah niektorých látok vo vode - dusičnany a dusitany, rozpustený kyslík. Na jar a na jeseň merania oživíme zaujímavým biologickým prieskumom výskytu vodných bezstavovcov.
...uhlík je základný stavebný kameň všetkého živého.
Žiaci spoznávajú globálny kolobeh uhlíka a súvislosti so skleníkovým efektom a zmenami klímy. Pomocou rôznych aktivít sa dozvedia, kde sa uhlík nachádza, ako sa premiestňuje a akú úlohu majú v uhlíkovom cykle ľudia a ich činnosti. Objavia aj to, ako vedci zisťujú množstvo uhlíka v ekosystéme a sami si vypočítajú napríklad biomasu učebne či množstvo uloženého uhlíka na vybranej lokalite. Poznávanie je spestrené aj pokusmi, v ktorých žiaci skúmajú úlohu rastlín v kolobehu uhlíka.
... neopakovateľné sledovanie opakujúcich sa zmien v prírode v priebehu roka.
Vo fenológii pátrame po prvých lístkoch pri rašení púčikov, sledujeme, ako sa prebúdzajú a zaspávajú stromy.