Globálne vyučovanie a bádanie k podpore životného prostredia využíva osvedčené metódy bádateľsky orientovaného vyučovania.
… každodenné meranie a pozorovanie nevyspytateľných javov v atmosfére.
V meteorológii žiaci pravidelne sledujú momentálny stav atmosféry v okolí svojej školy a merajú ukazovatele, ako je teplota vzduchu, vlhkosť vzduchu, množstvo dažďových a snehových zrážok a ich kyslosť (pH). Všímajú si taktiež oblačnosť, pozorujú a dokumentujú typy oblakov, sledujú kondenzačné stopy lietadiel a aerosóly. Namerané dáta dávajú do súvislosti medzi sebou navzájom aj s ďalšími javmi, pretože v meteorológii obzvlášť platí, že mnohé s mnohým súvisí.
… bez vody to nejde - meriame vlastnosti vody a pozorujeme život vo vode.
Vlastnosti vody sledujeme opakovane v priebehu celého roka, najlepšie každý týždeň až mesiac. Zaujíma nás priehľadnosť a teplota vody, kyslosť (pH), vodivosť, obsah niektorých látok vo vode - dusičnany a dusitany, rozpustený kyslík. Na jar a na jeseň merania oživíme zaujímavým biologickým prieskumom výskytu vodných bezstavovcov.
... nový pohľad na krajinu a vegetáciu okolo nás.
V širokom okolí školy žiaci mapujú plochy s odlišnými typmi vegetačného krytu a sledujú zmeny v krajine. Ako správni bádatelia si vytýčia svoju výskumnú plochu, na ktorej robia podrobný prieskum - určujú napr. druhy stromov, zisťujú korunový zápoj, výskyt bylín a tráv v podraste, merajú výšku a obvod určených stromov.
... neopakovateľné sledovanie opakujúcich sa zmien v prírode v priebehu roka.
Vo fenológii pátrame po prvých lístkoch pri rašení púčikov, sledujeme, ako sa prebúdzajú a zaspávajú stromy.